Sunday, January 4, 2015

Pabila jari ingin menaip.. heehe ^^

(sebelum korang bace sampai habeh harap x menyesal hehe)
Assalamualaikum and hye everybody !
kabare ? heehehe kok aku ngomong nya jowo ya heehe klu aku nya di sini.. kurang waras .. hheeh tpi klu kalian yang sihat walafiat dibilangi waras dong heeh...


aku tak lah pandai sangat cakap jawa ni.. yang pro sangat cakap jawa mak aku.. hehe mak aku ni sebenarnye berasal dari Perak (Trolak Selatan..jalan Berapit) hah tula kg aku.. hehe ayah aku pun pandai tau cakap jawa even dia orang Melaka.. dan berketurunan Bugis ..tapi ayah aku belajar cakap jawa, tu yang dapat menambat hati mak aku tu.. hmm balik pada yg tdi tu.. mak aku ni bkn asal INDONESIA ya .. tapi, arwah embah (nenek) aku.. ade keturunan jowo Tengah ..Raden Pawiraredjo.. 

hah gitu la sebutannya.. hehe tapi ntah aku pun dengar2 camtu je.. atok aku pulak berasal dari Penang dan berketurunan mamak. hheeh yang ikut muka atok aku dlm ahli keluarga aku..akak aq yang kedua.. mcm anak mami je orng panggil dia.. tpi klu kat skolah mak cik kantin panggil kajol haha aq tengok pun mcm nak terkojol je biji mata nih... hehe jeles ke?! heeee x de mase i nak jeles u .. ehhe i bangga adelah hehe x la gurau je..buat pa nak jeles kan dengan darah daging kita sendiri.. hehe bersyukur sudah.. that's me ^^ Alhamdulillah.. sebenarnya aku bukan nak cakap fasal ni.. tapi sebenarnya aku nak cakap fasal perasaan hati hmm lebih kurang cinta lah.. 

Honestly, aku tak pernah berCINTA dan aku tak pernah tau perasaan cinta tu mcm mane korang rase cinta tu mcm mane in ur opinion lah kan... aku tak lah pro sangat fasal cintan-cintun ni. hehe pernah lah tengok budak2 remaja zaman sekarang.. sedih hati tengok dorang suap-menyuap.. pegang tangan naik motor sama2 dan klu aku citer pun x kan abes sampai esok hehe TANPA IKATAN YANG SAH ! kadang2 pelik jugak parents dorang x marah ke.. x prihatin ke.. wallahu'alam.. hanya ALLAH saja yang tahu.. sapalah aku kan.. tapi buat masa sekarang perasaan cinta tak wujud lagi buat mase sekarang ni.. fikir belajar dulu.. tpi i'm very curious 3 hari lepas berturut-turut aku mimpi yang pelik2 je keje nye.. hehe first mimpi orng bgi cincin kat aq.. second, mimpi kene kejar ular banyak sangat tpi x besar kecil je. third, aku kene kejar ular yang besar berbadan buaya merepek kan aq ni hahah ade pulak ular berbadan buaya ni hahahaa.. .hmmm ntahlah mimpikan mainan tidor... so rase mengatuk pulak hehehe.. 

CINTA adalah sebuah perasaan yang sukar dimengertikan. Payah sekali untuk mentafsirkan makna sbuah cinta. Beribu kupasan dibuat tentang cinta, namun misterinya cinta kadang-ii tidak terjawab. Hanya mereka yang jatuh cinta, bercinta, mencintai dan dicintai memahami destinasi dan definisi cinta.. Cinta, yang pahit boleh menjadi manis. Yang buruk tampak indah. Jelek di mata orang, namun amat semourna di mata dan hati kita, Pedulikan kata orang, yakinlah pada kata hati. Jujurlah pada perasaan sendiri, Mohonlah sebuah cinta yang abadi dalam kehidupan ini. Sebuah cinta yang jujur, luhur, dan tulus, Cinta yang tidak menyalahi hukum-hakam yang digariskan. Gapailah keredhaan Allah dalam mencari dan mengharapkan sebuah cinta. Percintaan yang diredai pastinya akan menemui sebuah kemanisan yang sangat indah. Cinta yang ikhlas adalah rasa cinta yang diikatkan dengan jalinan perkahwinan. Itulah kemuncak cinta yang digariskan dalam batasan agama ISLAM. Membina cinta dalam sebuah perkahwinan, adalah keredaan yang ALLAH perintahkan pada hamba-Nya. 

Itulah cinta yang aku harapkan. Cinta yang mendapat keredaan Allah. Aku tahu bukan mudah untuk memperoleh cinta yang demikian, namun aku yakin pada diri sendiri. Setiap kejujuran yang diinginkan haruslah diluhurkan dengan peribadi diri. Jika kita ikhlas, maka kita akan mendapat sebegitu jua...

"kepada-Mu Tuhan, ku pasrah harapan 
moga tak tersalah pilihan 
seandai dirinya tercipta untukku
rela-ku menjadi miliknya.."

2 comments:

  1. saya tengok... zaman sekarang bukan sedekar pacaran, nur .
    Saya punya seorang teman yang pacaran dengan seorang santri. Perempuan yang taat beragama.

    Tapi kemarin saya tengok. Di galeri HP Teman saya (di folder yang tersembunyi), nampak foto pacarnya yang santri itu, lepas kerudung (tudung), dan mengenakan Baju dalam saja. Jadi bagian atas dia kelihatan.
    Padahal dia perempuan yang sebelumnya taat beragama. Tapi setelah pacaran, hal-hal seperti menjaga aurat kepada pacar itu tampaknya luntur.
    Hampir semua yang pacaran itu, sepertinya memang begitu... Lepas tudung dan lain-lain sama pacar sudah biasa.
    Setelah pacaran.. Biasanya keyakinan nya jadi goyah...

    Padahal kalau orang tua mereka tahu. Pasti sedih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar.. aku turut malu.. dan sedih.. dan parents dorang lagi lah hampa dan kecewa habis,...

      Delete

Assalamualaikum.
Hi ! sila tinggalkan Comment anda di sini.

!-- Avatar Komentar by www.lyssasecret.com start -->